pondělí 12. května 2008

Nový film Jana Hřebejka U mě dobrý....

U mě Dobrý sklidil smích i zamyšlení
Budějovický Cinestar měl znovu přednost před Prahou u Hřejkova filmu

Smích i zamyšlení diváků sklidil na začátku května v multikině Cinestar nový český film s názvem U Mě dobrý od režiséra Jana Hřebejka.

Návštěvníci tohoto kina jej mohli vidět podobně jako například Pupendo s týdenním předstihem ještě před Prahou.

„O film byl ještě před uvedením mezi lidmi obrovský zájem. Samozřejmě, že předpremiéra

jednoho z nejočekávanějších snímků v našem kině je dalším velkým lákadlem pro diváka podobně jiné Hřebejkovy filmy, které u nás v předpremiéře uvedl,“ sdělila ředitelka českobudějovického Cinestaru Svatava Kopečková.

Film dostane diváka do 90. let minulého století, ke kterým podle autorů neodmyslitelně patří pouliční skořápky.

V U mě dobrý je hrají podvodníci na jedné z pražských tržnic. Jedna z hlavních postav, Miroslav Vladyka s nimi prohraje veškeré úspory. Požádá o pomoc Mistra Klase, kterého bravurně ztvárnil Bolek Polívka. Společně se svými kamarády z hospody vymyslí grandiózní plán na skořápkáře a nakonec tyto mistry v podvodech přechytračí.

„Libeňský ostrov, kde se část děje odehrává, jsme chtěli využít už při Pupendu, ale zhatily nám to povodně 2002.

Je pro tento snímek ideální včetně hospody, kde se odehrávaly přípravy grandiózního podvodu,“ vysvětlil producent filmu Ondřej Trojan.

Nejen diváci si ve filmu našli oblíbené scény, ale také jeho tvůrci.

Veliký ohlas měly samozřejmě ty vtipné, ale také ty, které si mohli spojit s nedávnou minulostí a vedly je k zamyšlení. „Má oblíbená scéna je ta, když Lenka Vlasáková jde nabízet jako dealerka pofidérní firmy do hospody šampony. Takové společnosti, kterým se běžně říká letadla fungují dodnes a je to takový fenomén podnikání,“ upozornil Trojan.

S podobnou zkušeností se pochlubil i Miroslav Vladyka. „Mezi představeními v divadle jsem zkoušel tento podomní prodej, ale nakonec jsem vše rozdal mezi kolegy za nákupku.“

Ve filmu je řada herecky zkušených a známých osobností, ale také nováčků.„Za roli jsem byl rád, pankáčem jsem býval. Konečně jsem se zmohl k tomu jít někam protestovat,“ chválil si jednu z prvních větších rolí Martin Kubaš, který hrál syna Jiřího Schmitzera.

S pražskou premiérou má vyjít k filmu i soundtrack. Tvůrci se snažili najít vhodnou komponovanou hudbu a oslovili tři muzikanty. Jedna z vizí, byla hudba z filmu Tenkrát na západě, ale této vize se brzo vzdali a uznali, že je to z jejich strany chyba. Nakonec hudbu k filmu dělal Norbi Kovacs. Různé varianty se zkoušely i během natáčení.

Pro diváky, kteří mají rádi humor scénáristy Petra Jarchovského a Jana Hřebejka je U mě dobrý výborně stráveným časem a budou odcházet z kina příjemně pobaveni.



Krejčová Kateřina

Žádné komentáře: