úterý 6. května 2008

Jarní procházka

První jarní sluníčko mě vylákalo na procházku po okolí. Šla jsem lesní cestičkou kolem kapličky u Dobré vody, až k řece Lužnici a došla jsem k letní restauraci Harachovka. Na louce pod restaurací, kde bývá v létě tábořiště vodáků byla ještě nyní vystouplá voda z řeky, jako vždy v tomto období. Odtamtud má cesta vedla proti proudu řeky,která byla teď tichá a klidná, za to v létě je plná vodáků a hlaholu. Prošla jsem okolo dvou bývalých mlýnů,až jsem došla do kamenolomu, který je dnes využíván jako výstava.
Expozice je uspořádána tak, že návštěvníkům představuje ukázky hornin regionu Jihozápad s jednotlivými popisy ke každému vystavenému vzorku, s geologickou mapkou, zákresem lokality výskytu a fotografiemi z místa sběru. V zájmu prezentace struktury vybraných vzorků byly provedeny maloplošné výbrusy. Výstava je volně přístupná po celý rok.

Má procházka pokračuje dál proti proudu řeky. Po chvíli se cesta rozdvojuje jedna její část pokračuje rovně do města,ale já se vydávám po kamenité cestě smíšeným lesíkem vzhůru.Zanedlouho přicházím ke křížové cestě,která mě může dovést přes klášter a dál po cestě zpět ke studánce s Dobrou vodou. Odtamtud se vracím zpět, za okamžik přicházím do naší ulice, kde v předzahrádkách se ukazují první poslové jara krokusy a sněženky a tak dojdu k našemu domu,kde má procházka končí .

Žádné komentáře: