pondělí 24. března 2008

TV Prima se marně snaží zaujmout diváky.

Není to tak dávno, co nás televize Prima lákala na své nové zprávy různými spoty mezi jednotlivými televizními pořady, ale i prostřednictvím reklam v novinách a časopisech. Všude se to hemžilo Pavlem Zunou a Světlanou Zárubovou, kteří nám říkali: „Dejte nám šanci,… Nikdy se k vám neotočíme zády… apod.“ Sdělovali nám i kolik dní do toho velkého okamžiku zbývá. A když to konečně přišlo a 1,5 miliónů lidí napjatě usedlo před televizory dostavily se rozpaky. Již následující den kritizovali design studia, grafiku i moderátorskou dvojici – a obzvláště pak „novou“ tvář Mirku Čejkovou. Od té doby už vylepšené Zprávy TV Prima nesledovalo tolik diváků jako při své premiéře. Jejich počet se rapidně snižoval a nyní skončil okolo 0,5 miliónu. Boj s konkurenční Novou prohrávají na celé čáře. Jednoduše řečeno Čejková se nikdy nemůže rovnat Borhyové a jejímu širokému úsměvu. Přesunutím zpráv Prima paradoxně pomohla České televizi, která bez jakékoliv námahy získala další diváky. Jejich zprávy jsou první, mimo Odpoledních Televizních novin, které můžou lidé sledovat a dozvědět se tak, co se děje doma i ve světě. Dokonce se nyní už objevují i informace, že se opět TV Prima chystá přesunout své zpráv na původní 19 hodinu.

Úspěch TV Prima se nedostavil ani po tom, co proti „Novácké“ Ulici postavili soutěžní pořad Milionář. Ten denně sleduje kolem 300 tisíc diváků, zatímco Ulice dosahuje počtu kolem 1,5 miliónu diváků. Je to tím, že lidé už jsou zvyklí sledovat problémy rodin Farských, Jordánů, Boháčů či pana Peška a učitelky Hejlové? A nebo by se rádi dívali na Milionáře, ale opět nesplnil jejich očekávání? Podle televizního programu by totiž měl trvat 40 minut. Jenže skutečnost je jiná. Pořad začíná o více jak 5 minut později, dalších 5 minut je reklama a nakonec se končí o 5 minut dřív, aby se stihly zprávy. Mezitím nám Roman Šmucler zopakuje pravidla soutěže, otázku pro televizní diváky a udělá „velmi zajímavý“ úvodní rozhovor se soutěžícím. A hned je dalších 10 minut pryč. Takže skutečné soutěžní trvá kolem 15 minut. Kdyby se ale soutěžilo o velké peníze, pak by divák cítil alespoň nějaké napětí, ale lehčí otázky do 20 tisíc žádné vzrušení nevyvolají. Bohužel, lidí kteří by byli natolik dobří, aby se přehoupli přes tuto hranici, moc není. A když ano, tak zase diváka nudí dlouhé přemýšlení soutěžícího.

Zdá se že TV Prima už zkouší kde co, aby nabrala „k přežití“ potřebné diváky. Jak jinak si vysvětlit návrat Petra Novotného s jeho pořadem 5 proti 5, který vystřídal Americký seriál Zoufalé manželky? Ještě nedávno tuto soutěž přesouvali do dopoledních hodin a opakovali staré díly. Nyní již kraluje ve svém původním čase s novými rodinnými týmy. Zřejmě měl tento pořad větší sledovanost, než výše zmíněný Milionář, protože jinak by ho přece posunuli o půl hodiny dřív – tedy na 18 hodinu.

Na diváky ale asi dobře zabírá kriminální seriál Sběratelé kostí, neboť ho dávají dokonce dvakrát denně!

Ovšem pravidelných pořadů, které jsou u diváků skutečně úspěšné, je málo. Mezi ně se řadí jen Velmi křehké vztahy a zábavný pořad Hádej, kdo jsem!, který je celkově nejsledovanějším „Primáckým“ pořadem. Jestli uspěje i nový český seriál Ošklivka Katka je otázka. Ovšem troufám si tvrdit, že žádný velký ohlas TV Prima zase nezíská. Opět je tu totiž silná konkurence v jiných seriálech – Ordinaci v růžové zahradě a Místu v životě.

Nedá se nic dělat, je na čase aby si vedení televize přiznalo, že nikdy nebude na čele žebříčku sledovanosti a že momentálně jde o to, aby se udrželi alespoň na druhém místě. Protože lepší je být druhý, než třetí či nebýt dokonce vůbec.


Pavlína Švarcbachová

Žádné komentáře: